Rynek Infrastruktury
Pierwszą z inwestycji jest droga ekspresowa S5 z Poznania do Gniezna. Dwujezdniowa droga ekspresowa o długości 35 km zwana wschodnią obwodnicą Poznania będzie przejezdna od 4 czerwca. Z kolei nie udało się wybudować całej zachodniej obwodnicy miasta w ciągu drogi ekspresowej S11. Kierowcy będą mogli przejechać w czasie Euro jedynie 14-kilometrowym odcinkiem do Swadzimia.
Przebudowana została ulica Bukowska, która stanowi połączenie lotniska z centrum miasta. Odcinek od ulicy Prostej do granic miasta już od 2011 roku jest dużo szerszy, a droga posiada dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu na każdej z nich. Przebudowa objęła także odcinek od ulicy Zeylanda do Prostej.
Roboty drogowe trwały również na ulicy Grunwaldzkiej i rondzie Jana Nowaka Jeziorańskiego. Remont Grunwaldzkiej jest na ukończeniu, jezdnia ulicy będzie równa i pozbawiona dziur. Z kolei przebudowane rondo Jana Nowaka Jeziorańskiego ułatwia pasażerom komunikacji miejskiej przesiadki do innych środków transportu.
Kluczową ulicą z punktu widzenia euro 2012 była ulica Bułgarska. Prace rozpoczęły się w 2008 roku. W kolejnym przebudowano pierwszy odcinek między ulicą Marcelińską i Łubieńską. W 2009 roku przejazd był już możliwy odcinkiem od ulicy Łubieńskiej do bukowskiej. Ostatnio ruch odbywa się także odcinkiem od ulicy Marcelińskiej do Grunwaldzkiej. Ulica Bułgarska na odcinku o długości 2 km posiada dwie jezdnie, a na każdej z nich są dwa pasy ruchu.
Z myślą o mistrzostwach Euro 2012 przebudowano ulicę Lechicką, która stanowi miejski odcinek drogi krajowej nr 92, będącej równoległą do autostrady A2 trasą tranzytową wschód-zachód. W grudniu 2009 roku zakończono przebudowę odcinka ulicy Lechickiej od ulicy Serbskiej do Naramowickiej. Po przebudowie ulica posiada wie jezdnie.
Nową ulica, jaka została wybudowana jest ulica Nowe Zawady. Jest ona ostatnim odcinkiem II ramy komunikacyjnej. Ponad kilometrowy odcinek posiada dwie jezdnie z trzema pasami ruchu. Pod koniec 2010 roku kierowcy zyskali szeroki i wygodny dojazd z Winograd i Piątkowa do Ratajów.
Do mistrzostw Euro 2012 nie uda się zakończyć przebudowy ulicy Roosevelta. Drogowcy liczą na to, że do rozpoczęcia turnieju uda się przebudować odcinek od mostu Dworcowego do Kaponiery. Po przebudowie ulica będzie posiadać trzy pasy ruchu w każdą stronę, pośrodku znajdzie się wyremontowane torowisko, powstanie również ścieżka rowerowa i chodnik.
Prace zakończyły się przy budowie węzła Antoninek. Stary wiadukt był w fatalnym stanie, a na jego miejscu pojawił się nowoczesny węzeł drogowy z trzema obiektami inżynierskimi. Węzeł Antoninek rozładuje ruch na zakorkowanej ulicy Warszawskiej i Bałtyckiej.